Zgodnie z zapisami prawa przewozowego przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymująca się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli biletowej w środkach komunikacji miejskiej.
Od nałożonej opłaty dodatkowej pasażerowi przysługuje pisemne odwołanie do PKM Sp. z o.o. w Jaworznie. Odwołanie powinno być wniesione w terminie 14 dni od jej wystawienia. Odwołania złożone po tym terminie nie są rozpatrywane. PKM Sp. z o.o. w Jaworznie upoważniony jest do przekazywania złożonych odwołań celem ich rozpatrzenia firmie kontrolującej bilety, która nałożyła daną opłatę dodatkową.
Wpłaty kwoty wymienionej w wezwaniu opłaty dodatkowej można dokonać gotówką w poniższych lokalizacjach:
Należność można też uiścić w każdej placówce pocztowej lub przekazać przelewem bankowym.
W tytule wpłaty/przelewu należy podać: nr wezwania oraz imię i nazwisko pasażera, którego wezwanie dotyczy.
Wszelkie należności naliczone od 1 października 2019 roku do 31 lipca 2021 roku z tytułu opłat dodatkowych za brak ważnego biletu lub dokumentu uprawniającego do bezpłatnych lub ulgowych przewozów zorganizowanych przez PKM Sp. z o.o. w Jaworznie zgodnie z umową zbycia wierzytelności zostały przelane na rzecz:
„DUNAJ-Finanse” Sp. z o.o. ul. Mickiewicza 63, 01-625 Warszawa (tel. 22 595 47 31).
W celu uregulowania należności należy skontaktować się z ww. firmą windykacyjną. PKM Sp. z o.o. nie jest już stroną w tej sprawie.
WYCIĄG Z REGULAMINU PRZEWOZÓW
WYSOKOŚĆ OPŁAT DODATKOWYCH I MANIPULACYJNYCH
W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących kontroli biletowej prosimy o zapoznanie się z pełną treścią Regulaminu Przewozów środkami komunikacji miejskiej PKM Sp z o. o.
Klauzula informacyjna zgodna z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych